Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Η Άνοιξη μέσα από το χαρτί γνωστών ποιητών!!!!



Οδυσσέας Ελύτης

"Κάτω στης μαργαρίτας τ' αλωνάκι"

Κάτω στης μαργαρίτας τ'αλωνάκι,
στήσαν χορό,τρελό τα μελισσόπουλα.

Ιδρώνει ο ήλιος,τρέμει το νερό.
Στάχυα ψηλά λυγίζουν
το μελαψό ουρανό.

Πέρα μέσα στα χρυσά νταριά
κοιμούνται αγριοκόριτσα.
Ο ύπνος τους μυρίζει πυρκαγιά
Στα δόντια τους ο ήλιος σπαρταράει.

Κάτω στης μαργαρίτας τ'αλωνάκι.







Τέλλος Άγρας

"Ο κούκος"     

"Κούκου!Κούκου!!Κούκος και λαλεί!
  Τι χαρά!!Τ'ακούσατε παιδιά;

   Άνοιξη φωνάζει το πουλί.

"Κούκου!!Κούκου! δεύτερη φωνή.
"Δέντρα ανθίστε,βγάλετε κλαδιά.
  Χαίρεστε και λάμπετε ουρανοί!!

"Κούκου!!Κούκου! τρίτωσες πουλί.
Αγαθή,χαρούμενη καρδιά.
σ'αγαπώ να το'ξερες πολύ.








                    

                                                                   Ρένα Καθραίου

"Ο Μάρτιος"

Γδάρτη σε λεν,παλουκοκαύτη,μα εσύ κρύβεις την άνοιξη στη στάχτη.

Στο τζάκι μπουμπουνίζουν τα κλαδιά
που οι γέροι παν να βάλουν στη φωτιά.

Φλόγες οι παπαρούνες στο χωράφι και μαργαρίτες και χρυσάφι.
Πέρα για πέρα πανηγύρι,λάμπει 
ένα στέμμα του ήλιου η γύρη.

Το "χαίρε" του Ευαγγελισμού,
                                                                                                   σταλάζει από τα βάθη του ουρανού.

                                                                                                       Και μήνυμα σκορπούν τα χελιδόνια
                                                                                                      πως γίναν ανθοπέταλα τα κλώνια.


ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ

Α. Καθόμαστε σε ένα μεγάλο κύκλο και συζητάμε για το αν γνωρίζουν ποια είναι η δουλειά του ποιητή,αν έχουν γνωρίσει από κοντά κάποιον ποιητή.Εξηγούμε τις βασικές δραστηριότητες του: δουλεύει με εικόνες που βλέπει ή φαντάζεται και τις γράφει σε μία σειρά.Επιλέγει τις πιο όμορφες και τις βάζει τη μία δίπλα στην άλλη για να κάνει στίχους και στροφές.

"ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΚΡΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ;"

Παίρνουμε μία κόλλα χαρτί και τη τσαλακώνουμε σαν μπάλα.Κλείνουμε τα μάτια μας,τρίβουμε το χαρτί,χαϊδεύουμε και ρωτάμε:τι βλέπετε;τι ακούτε;τι αισθάνεστε;
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας πουν τι εικόνες φαντάζονται.
Τέλος επιλέγουμε ένα από τα παραπάνω ποιήματα και το γράφουμε με μεγάλα γράμματα σε χαρτί του μέτρου και έπειτα το επεξεργαζόμαστε.


Β. Παρατηρούμε και εντοπίζουμε την ομοιοκαταληξία στο ποίημα.Στη συνέχεια λέμε λέξεις του ποιήματος και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν μία δική τους με όμοια κατάληξη.Συγκεντρώνω τις λέξεις που βρήκα και φτιάχνω ένα δικό μου ποίημα.

Γ.Επιλέγουμε λέξεις από το ποίημα και αφού επιλέξουμε και άλλες δημιουργούμε σύνθετες.Χρησιμοποιούμε δυο κούκλες η μία λέει τη πρώτη λέξη και η άλλη κούκλα τη δεύτερη λέξη.Τα παιδιά βρίσκουν τη σύνθετη: χελιδόνι-ψάρι,άνθος-πέταλο,μέλισσα-πουλί κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου