Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Κοτοπουλάκια,χήνες, γουρουνάκια.....εμπρός μαρς..!!!!


Μαθαίνουμε τα ζώα της φάρμας





Με αφορμή τη Παγκόσμια Μέρα των Ζώων, μπορούμε να γνωρίσουμε και τα ζώα που ζουν στη φάρμα. Όλα τα ζώα της φάρμας είναι γνωστά στα παιδιά και κάποια μπορεί να τα έχουν δει από κοντά ή να έχουν και τα ίδια στην αυλή τους. 

Με αφορμή το γάλα που πίνει κάποιο παιδί στην τάξη, η εκπαιδευτικός βρίσκει την ευκαιρία να εισάγει τα παιδιά στο θέμα.
Από που παίρνουμε το γάλα που πίνουμε; 
Η αγελάδα κατοικεί στη ζούγκλα;
Που μπορεί να είναι το σπίτι της;

Μετά το τέλος του πρωινού μας προσκαλούμε στη παρέα μας τη Μαριλού την μικρή αγελαδίτσα, η οποία κατοικεί στην τάξη μας για να μπορεί να παίζει μαζί μας. Ας τη ρωτήσουμε όμως που είναι το πραγματικό της σπίτι; Η Μαριλού είναι μία γαντόκουκλα που έχει η εκπαιδευτικός στην τάξη.Μας καλημερίζει και μας συστήνεται(που είναι το αληθινό της σπίτι, ποιοι είναι οι φίλοι της εκεί, γιατί αποφάσισε να φύγει και να έρθει στην τάξη μας, με ποια ζώα δεν είχε πολύ καλές σχέσεις και γιατί). Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας πουν ποια ζώα της φάρμας γνωρίζουν, ποια έχουν δει από κοντά,ποια θα ήθελαν να δουν,αν έχουν επισκεφτεί ποτέ μία φάρμα και ποιοι φροντίζουν τα ζώα εκεί.

Πώς φανταζόμαστε μία φάρμα; Ας τη περιγράψουμε και ας δούμε τους ανθρώπους που έχουν φάρμα τι κάνουν και πώς φροντίζουν τα ζώα.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Α. Παρουσιάζουμε στα παιδιά φωτογραφικό υλικό με φάρμες, με ζώα που ζουν εκεί, με τους ανθρώπους που φροντίζουν τα ζώα κλπ..Μαθαίνουμε λεπτομέρειες για τα ζώα, για το πως ζουν εκεί, τι προσφέρουν στους ανθρώπους που έχουν τη φάρμα(αγελάδα-γάλα/ κότες-αυγά).

Β. Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι της Λιάνα Δενεζάκη, με τίτλο "Ένας γενναίος σκύλος".Μέσα από την ιστορία αυτή τα παιδιά μπορούν να γνωρίσουν τα ζώα της φάρμας και τη ζωή εκεί, αλλά ακόμα βλέπουν την αφοσίωση ενός σκύλου στο κτήμα και στα ζώα που μένουν εκεί.

Επιλέγουμε μία φάση της ιστορίας που μας άρεσε πολύ και τη περιγράφουμε με τον δικό μας τρόπο.Πριν τελειώσουμε το παραμύθι,δίνουμε το δικό μας τέλος στην ιστορία,κάνοντας υποθέσεις για το που να πήγε ο Κανέλος, ο μικρός σκυλάκος.

Με αφορμή το παραμύθι αναφερόμαστε στους κινδύνους της φάρμας.όπως τον κίνδυνο της φωτιάς από τα στάχυα και το σανό που τρώνε τα μικρά ζωάκια.


Γ. Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την τροφή των ζώων της φάρμας, για τα προϊόντα που μας δίνουν τα ζώα, για το που πηγαίνουν μετά τα προϊόντα αυτά και πώς γίνεται η επεξεργασία τους. Πώς οι κτηνοτρόφοι ταΐζουν τα ζώα της φάρμας και πώς πρέπει να τα φροντίζουν. Ενθαρρύνουμε πρώτα τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις και η εκπαιδευτικός τις καταγράφει και έπειτα αναφερόμαστε εμείς. 

Δ. Κατασκευάζουμε τη δική μας φάρμα. Παίρνουμε μία μακέτα και πάνω τοποθετούμε πράσινο γκοφρέ χαρτί.Με τη χρήση πλαστελίνης φτιάχνουμε δεντράκια και πρασινάδα, χρησιμοποιούμε τα ζώα από το οικοδομικό υλικό και τα στήνουμε στη μακέτα.Έπειτα προσθέτουμε άλλες λεπτομέρειες όπως ανθρωπάκια, μικρά τρακτεράκια, κάγκελα κλπ. 
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να προτείνουν ιδέες...

Ε. Μοιράζουμε χαρτιά Α4 στα παιδιά και επιέγουν να ζωγραφίσουν ένα ζώο της φάρμας.
Στη συνέχεια δημιουργούν μια φανταστική ιστορία για το δικό τους ζωάκι με πρώτη φράση..
"Το δικό μου ζωάκι το λένε........(γουρουνάκι)
  είναι.........(όμορφο μα και παχουλό),ζει κι αυτό στη φάρμα
 και του αρέσει να......(κυλιέται μέσα στις λάσπες)...


ΣΤ. Ομαδικό κινητικό Παιχνίδι...Τα παιδιά επιλέγουν ένα ζώο της φάρμας και προσπαθούν να κάνουν τη φωνή του.Ένα παιδί κλείνει τα μάτια του και η εκπαιδευτικός του λέει ποιο ζωάκι θα είναι, π.χ: γουρουνάκι. Τα υπόλοιπα παιδιά θα πρέπει ταυτόχρονα να ξεκινήσουν να φωνάζουν, κάνοντας τη φωνή του δικού τους ζώου και το παιδί με τα δεμένα μάτια ψάχνει να βρει τα παιδάκια-γουρουνάκια, αυτά που φωνάζουν σαν γουρούνια. Έπειτα οι ρόλοι αλλάζουν.

Ζ.Μαθαίνουμε το παιδικό τραγούδι "Η γιαγιά μας η καλή", που αναφέρεται στα ζώα της αυλής και της φάρμας. Ακούμε άλλα τραγουδάκια που σχετίζονται με τα ζώα της φάρμας:

https://www.youtube.com/watch?v=0aG_F3h693w ( Η κότα έχει τα γενέθλια της),
https://www.youtube.com/watch?v=d60yvZ0FU5s&list=PL4201E2EAA1EA2DC3(Ένα γράμμα μια ιστορία-Η αχτένιστη αγελάδα),
https://www.youtube.com/watch?v=rssXZMswOKo(Η καλή μας αγελάδα),
https://www.youtube.com/watch?v=QDJF6xim8Zo(Το γουρουνάκι),
https://www.youtube.com/watch?v=5ba5BkakgDs(Το άλογο-Mazoo).

H. Βλέπουμε την παιδική κινούμενη ταινία "Η Φάρμα των Ζώων".

Θ.Επισκεπτόμαστε μία φάρμα σε κάποιο κοντινό χωριό και βλέπουμε από κοντά τα ζώα.
Στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή ή τη Φάρμα Κουκάκη.
Πριν την επίσκεψη μας στο χώρο έχουμε συγκεντρώσει φωτογραφικό υλικό από τη συγκεκριμένη φάρμα και έχουμε ετοιμάσει μία λίστα με ερωτήσεις που θα κάνουμε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. 
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας φωτογραφίζουμε το χώρο, καταγράφουμε τη συνομιλία μας με τους υπευθύνους.
Μετά την επίσκεψη μας συγκεντρώνουμε το υλικό και δημιουργούμε μία γωνιά μέσα στην τάξη μας με τις φωτογραφίες που βγάλαμε. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που τους άρεσε περισσότερο από το χώρο της επίσκεψης μας και έπειτα κολλάμε και τις ζωγραφιές των παιδιών στη γωνιά. 

Καλή Επιτυχία!!!!!!!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου