Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ταξιδάκι στο ανθρώπινο σώμα.....


Οι πρώτες δραστηριότητες που οργανώνουμε στην τάξη μας αφορούν κυρίως τους κανόνες υγιεινής και φροντίδας του σώματος μας. Αφού ξεναγήσουμε τα παιδιά στις τουαλέτες του σχολείου και τους εξηγήσουμε τον τρόπο με τον οποίο πηγαίνουμε στη τουαλέτα(ένα ένα παιδί), οργανώνουμε δραστηριότητες που συμβάλλουν στην φροντίδα του σώματος μας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Α. Εκτυπώνουμε σε μεγάλη επιφάνεια ένα ανθρώπινο σώμα και στη συνέχεια κόβουμε όλα τα μέρη του σώματος σε κομμάτια. Απλώνουμε τα κομμάτια στο χώρο και προσπαθούμε να τα ενώσουμε, ώστε να σχηματιστεί το ανθρώπινο σώμα.Μπορούμε να επιλέξουμε διάφορους τύπους σώματος και να παίξουμε, δημιουργώντας παζλ από ανθρώπινα σώματα.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να περιγράψουν όλους τους τύπους σώματος και στη συνέχεια ζητάμε να βρουν σε ποια κατηγορία ανήκουν τα ίδια.
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΣΩΜΑΤΑ
                                              Β                                                                                  Α



B. Μαθαίνουμε τα βασικά μέρη του σώματος μας και βλέπουμε ποια είναι ζευγάρι
(μάτια-αυτιά-χέρια-πόδια-φρύδια-ρουθούνια-μάγουλα).Εκτυπώνουμε μία μεγάλη ανθρώπινη φιγούρα. Γράφουμε σε καρτέλες τα μέρη του σώματος και τις τοποθετούμε δίπλα από την ανθρώπινη φιγούρα στο σωστό σημείο. Η φιγούρα που θα επιλέξουμε μπορεί να μην έχει σχηματισμένα όλα τα μέρη όπως μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά και αφήνουμε τα παιδιά να τα σχηματίσουν.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
                                Α                                                                                                      B





Γ. Σε χαρτί του μέτρου σχηματίζουμε το περίγραμμα του σώματος μας. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια και ο καθένας σχηματίζει το περίγραμμα του φίλου του. Έπειτα συγκρίνουμε τα δύο σκίτσα και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα μας.Συζητάμε για τα είδη σώματος, για τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων και τη διαφορετικότητα τους.

Δ. Γνωρίζουμε καλύτερα το σώμα μας μέσα από μουσικοκινητικές και εμψυχωτικές ασκήσεις.
Βάζουμε μία κλασική μουσική και ζητάμε από τα παιδιά να κινηθούν στο χώρο ελεύθερα και σταδιακά δίνουμε οδηγίες(να σηκώσουν ψηλά τα χέρια τους, να τεντώσουν τα δάχτυλα τους, να σηκώσουν το δεξί και το αριστερό πόδι εναλλάξ, να πηδήξουν 2-3 φορές, να μπουσουλήσουν, να τραβήξουν πίσω από την πλάτη τα χέρια τους και να τα σταυρώσουν, να κουνήσουν το κεφάλι τους δεξιά και αριστερά, να ανοιγοκλείσουν το στόμα τους, τα μάτια τους, να παίξουν τα δάχτυλα τους κλπ.).

Έπειτα επιλέγουμε ένα ορχηστρικό μουσικό κομμάτι και ζητάμε από τα παιδιά να ξαπλώσουν και να κουλουριαστούν στο πάτωμα σαν να είναι μικρά σαλιγκαράκια.Σταδιακά τους ενθαρρύνουμε να ανοίγουν το σώμα τους(πρώτα τα χέρια, τα πόδια, το κεφάλια) και τους ζητάμε να σηκωθούν όρθια και να σχηματίσουν ζευγάρια. Δίνουμε σε κάθε ζευγάρι δύο χαρτιά Α4 και μαρκαδόρους.
Θα μεταμορφωθούμε σε μικρούς ζωγράφους, οι οποίοι θα ζωγραφίσουν το πορτραίτο του φίλου τους.Το πρώτο παιδί παίρνει μια συγκεκριμένη πόζα και το άλλο κοιτώντας το, ξεκινάει να ζωγραφίζει το πορτραίτο του φίλου του. Στο τέλος δίνουμε έναν τίτλο και από κάτω αριστερά ο "ζωγράφος" βάζει το όνομα του.

Χωρίζουμε τα ζευγάρια σε δυο ομάδες. Το ένα παιδί στέκεται απέναντι στο άλλο και παίζουμε τους καθρέφτες. Το ένα παιδί απέναντι στο άλλο μιμείται τις κινήσεις του φίλου του, σαν να είναι ο καθρέφτης του. Αλλάζουν οι ρόλοι. Έπειτα με τη συνοδεία μιας χαλαρωτικής μουσικής ένα ένα παιδί έρχεται στη μέση του χώρου και παίρνει μία πόζα. Κάνουν όλα τα ίδια και σχηματίζουμε το γλυπτό της τάξης μας. Φωτογραφίζουμε το γλυπτό.
Η δραστηριότητα μας δίνει την ευκαιρία να συζητήσουμε και για την τέχνη της γλυπτικής.

Δίνουμε στα παιδιά πηλό ή πλαστελίνη και τους ζητάμε να φτιάξουν το δικό τους σώμα όπως νομίζουν καλύτερα.



Στη συνέχεια οργανώνουμε δραστηριότητες που αφορούν κυρίως την φροντίδα του σώματος μας.......

Α. Δημιουργούμε ένα δικό μας βίντεο με βασικούς κανόνες υγιεινής και το παρουσιάζουμε στην τάξη. Σε χαρτί του μέτρου ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να φροντίζουμε το σώμα μας. Δίπλα από τον κάθε κανόνα μπορούμε να ζωγραφίζουμε μία σχετική εικόνα.

Β. Φέρνουμε στην τάξη μας μία πάνινη σακούλα με όσα πράγματα θεωρούμε σημαντικά για την φροντίδα του σώματος μας. Οι γονείς σε συνεργασία με το παιδί τους, φτιάχνουν μία πάνινη τσάντα με βασικά πράγματα που πρέπει να υπάρχουν στο σχολείο και τα παιδιά να χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση.Προτεινόμενα πράγματα: οδοντόβουρτσα-οδοντόπαστα-σαπούνι χεριών-πετσέτα για τα χέρια-υγρό για τα μικρόβια-μωρομάντηλα. Τα παιδιά γράφουν το όνομα τους στην τσάντα και τις τοποθετούμε στην τάξη μας σε συγκεκριμένο χώρο. Κάθε μέρα σε τρενάκι πηγαίνουμε στην τουαλέτα και πλένουμε τα χέρια μας, βουρτσίζουμε τα δόντια μας, μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε σωστά την τουαλέτα(τραβάμε το καζανάκι, πετάμε πάντα το χαρτάκι στο καλάθι, και κατεβάζουμε το καπάκι της τουαλέτας).

Η παραπάνω δραστηριότητα μας παίρνει πολύ χρόνο αλλά θεωρείται βασική για τις πρώτες βδομάδες του σχολείου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου