Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Παίζω και γελώ.....βρίσκω τον πίνακα στο λεπτό!!!!!!!!!!!!!



Το Φθινόπωρο έφτασε και η διασκέδαση στη τάξη συνεχίζεται........

Τα παιδιά θα πρέπει να ασκήσουν τη παρατηρητικότητα  και τη μνήμη τους, με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό. Ένας τρόπος είναι και η παρακάτω προτεινόμενη δραστηριότητα μας..

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 
ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

Επιλέγουμε τέσσερις πίνακες ζωγραφικής με θέμα την εποχή του φθινοπώρου και τους παρουσιάζουμε στα παιδιά.Έπειτα τους διαβάζουμε τέσσερα μικρά τετράστιχα ποιηματάκια και ενθαρρύνουμε να βρουν σε ποιο πίνακα αντιστοιχεί το κάθε ποίημα.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Hans Andersen Brendekilde
Μονοπάτι του δάσους στο Φθινόπωρο, 1902

Michael Gorban - Autumn View

 Michael Gorban
Φθινοπωρινή Θέα

Executioners Vyacheslav - Autumn colors. Autumn in the park
Executioners Vyacheslav Φθινόπωρο στο πάρκο




Leonid Afremov
Η πόλη δίπλα στη λίμνη

Παρουσιάζουμε τους πίνακες στα παιδιά και παρατηρούμε τις βασικές τους λεπτομέρειες, περιγράφουμε τις εικόνες, σχολιάζουμε τα χρώματα που κυριαρχούν και μαθαίνουμε τους τίτλους και τους ζωγράφους. Στη συνέχεια διαβάζουμε τα μικρά τετράστιχα ποιήματα και παροτρύνουμε τα παιδιά μετά από κάθε ανάγνωση να μας πουν σε ποιον πίνακα αναφέρεται το ποίημα.

Τετράστιχα ποιήματα

Α. Σε ένα μονοπάτι μακρινό                                   
δίπλα σε έναν ποταμό,
ανάμεσα στα δέντρα
κάθεται μοναχή της μια γυναίκα.

Β. Στέκομαι και κοιτώ
τα φθινοπωρινά φύλλα να πέφτουν στο κενό,
στο πιάνο μου κάθομαι και αμέσως παίζω 
τον πιο μελωδικό ρυθμό.

Γ. Άλογο μου, αλογάκι
όμορφο  και λυγερό, 
πόσο μου αρέσει να σε βλέπω 
αχ να'ξερες, πόσο σε αγαπώ.

Δ. Ένα ζευγάρι περπατά
αγκαλιασμένο μες στη πόλη,
τη λίμνη να κοιτά που είναι γεμάτη 
από φθινοπωρινά φιλιά.

Αφού τα παιδιά εντοπίσουν ποιοι πίνακες ταιριάζουν με τα τετράστιχα μας, συνεχίζουμε το παιχνίδι παρατηρητικότητας..

Βρίσκουμε βασικές λεπτομέρειες από τους πίνακες και ζητάμε από τα παιδιά να τις εντοπίσουν.

-Πού βρίσκονται 2 άντρες ντυμένοι στα μαύρα;
-Πού βλέπουμε δύο άσπρα χαρτιά;
-Πού βρίσκεται ένα σπίτι με κόκκινη σκεπή;
-Πού βλέπουμε κολόνες με φώτα;

Μπορεί η κάθε εκπαιδευτικός να βρει και άλλες λεπτομέρειες και να τις προτείνει να βρουν τα παιδιά.

Στο τέλος ζωγραφίζουμε το δικό μας φθινοπωρινό πίνακα, δίνοντας έναν δικό μας τίτλο.



Καλό Φθινόπωρο!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου