Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία!!!!

   Ο Τριγωνοψαρούλης μέσα από τη........................... Φιλαναγνωσία







Συγκεντρώνουμε τα παιδιά στη γωνιά της Φιλαναγνωσίας, την οποία έχουμε εμπλουτίσει με μαξιλάρες, πίνακα αναρτήσεων και κασετόφωνο. 

Εισαγωγή

Με τη χρήση μίας κούκλας σε σχήμα ψαριού, παρουσιάζουμε στα παιδιά τη ζωή των ψαριών στο βυθό. Πώς ζούνε, πως παίζουν, ποιοι είναι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν τα ψαράκια, πως καταφέρνουν και ξεφεύγουν από αυτούς τους κινδύνους. Περιγράφει με βασικές λεπτομέρειες τον Τριγωνοψαρούλη και τον Μεγάλο Καρχαρία.

Παρουσιάζει εικόνες του βιβλίου του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, με τίτλο " Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία".
-Ποιοι είναι αυτοί;
-Τι σχέση να έχουν μεταξύ τους;
-Ποιος έχει τον ηγετικό ρόλο;
-Τι είναι αυτό που φτιάχνουν όλα τα ψαράκια μαζί;
Ο εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών σε χαρτί του μέτρου και τις τοποθετεί στον πίνακα φιλαναγνωσίας.

Διαβάζουμε το παραμύθι και τα παιδιά εντοπίζουν τις εικόνες μέσα στο βιβλίο.

Κυρίως Μέρος

Μοιράζουμε στα παιδιά χαρτιά Α4 και μαρκαδόρους. Ζητάμε να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι και έπειτα μας τη παρουσιάζουν. Αιτιολογούν την επιλογή τους.
Εάν είμαστε κι εμείς στη σκηνή αυτή τι θα κάναμε και ποιοι ήρωες θα επιλέγαμε να είμαστε.

Παίζουμε με τις σύνθετες λέξεις και ειδικά με τα σχήματα, ξεκινώντας με τη λέξη "Τριγωνοψαρούλης".Ο/η εκπαιδευτικός τοποθετεί στο χώρο εικόνες με σχήματα, χρώματα, φρούτα και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί. Καλούμε τα παιδιά να συγκεντρώσουν όσες περισσότερες εικόνες μπορούν, στο πλαίσιο συγκεκριμένου χρόνου. Έπειτα φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις, βάζοντας μπροστά πάντα την εικόνα και μετά τη λέξη -ψαρούλης. Γράφουμε τις σύνθετες λέξεις σε χαρτί Α3.

Με τις σύνθετες λέξεις μπορούμε να φτιάξουμε και μία φανταστική ιστορία, βάζοντας ο/η εκπαιδευτικός μία αρχή για την ιστορία.Παράδειγμα: Μια φορά σε έναν γαλάζιο ωκεανό ζούσε ένας στρογγυλοψαρούλης που έπαιζε στην ίδια γειτονία με τον κοκκινοψαρούλη.......


Κλείσιμο

Α. Βάζουμε μια χαρούμενη μουσική και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μεταμορφωθούν σε ψαράκια του βυθού, να κολυμπήσουν μόνα τους, να κάνουν φιλίες με άλλο ψαράκι, να πιαστούν από τα χέρια, να κολυμπήσουν πλάτη πλάτη, μέτωπο με μέτωπο και με όποιο τρόπο θέλουν τα παιδιά. 

Β. Ένα ψαράκι γίνεται ο Τριγωνοψαρούλης και ένα άλλο ο Μεγάλος Καρχαρίας. Τα υπόλοιπα παιδιά είναι τα ψαράκια. Ο Μεγάλος Καρχαρίας θέλει να εξοντώσει τα ψαράκια, αλλά εμπόδιο βρίσκεται πάντα ο Τριγωνοψαρούλης. Βάζουμε μουσική και τα ψαράκια κολυμπούν χαρούμενα στο βυθό, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ο Μεγάλος Καρχαρίας. Τα ψαράκια τρέχουν γρήγορα πίσω από τον Τριγωνοψαρούλη. Δίνουμε μία πάνινη μπάλα στον Μεγάλο Καρχαρία και προσπαθεί να ακουμπήσει ένα ψάρι, χτυπώντας το με τη μπάλα. Ο Τριγωνοψαρούλης πρέπει να εμποδίσει τον Καρχαρία, μπαίνοντας μπροστά στα ψάρια. Μόλις η μουσική σταματήσει μετράμε πόσα ψαράκια "χτύπησε" ο Καρχαρίας και πόσα έμειναν σώα, χάρη στον Τριγωνοψαρούλη.

Γ. Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και παίρνουν  τους 2 βασικούς ρόλους. Αφήνουμε τα παιδιά να συζητήσουν μεταξύ τους και να βρουν μία λύση, για το πώς θα ζουν ειρηνικά στο βυθό. Μας παρουσιάζουν τους διαλόγους τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου