Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Η Κ.Δευτέρα μέσα από τη τέχνη...

  • Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας
    Σπύρος Βασιλείου

    ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΩ

    Τι απεικονίζει ο παραπάνω πίνακας και που μας παραπέμεπει;
    Ποια φαγητά διακρίνουμε σε αυτό το τραπέζι;
    Ποια μέρα του χρόνου τρώμε λαδερά φαγητά και λαγάνες;
    Ποια άλλα στοιχεία του πίνακα μας δείχνουν πως επρόκειτο για τη Κ.Δευτέρα;
    Πώς θα θέλατε να είναι το δικό σας σαρακοστιανό τραπέζι;
    Περιγράψτε το μέρος, όπου απεικονίζεται στον πίνακα.
    Σε ποιο μέρος θα επιλέγατε να είστε και να γιορτάσετε αυτή την μέρα;

    ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ

                                 Εντόπισε στον πίνακα του Σπύρου .Βασιλείου

    •  όλους τους χαρταετούς,
    • το μαχαίρι,
    • τα σπίτια με σκεπές,
    • την ανθρώπινη φιγούρα,
    • τις ελιές που βρίσκονται έξω από το πιάτο

    ΣΥΓΚΡΊΝΩ ΚΑΙ ΕΝΤΟΠΙΖΩ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

    Γιορταστικό γεύμα, Ρενουάρ

    Σεζάν, «Φρούτα και μια κανάτα σε τραπέζι».
    Φρούτα και μια κανάτα σε τραπέζι, Σεζάν


    Παραμονή Χριστουγέννων, C.Larsson

    Συγκρίνουμε τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου με τους  παραπάνω:

    Τι απεικονίζεται στο κάθε πίνακα;
    Τι γιορτάζουν στον πίνακα του Ρενουάρ;
    Τι περιέχει το τραπέζι του Σεζάν;
    Στο σαρακοστιανό τραπέζι συναντούμε, τα φαγητά που βλέπουμε στον πίνακα του Larsson;
    Ποια εποχή χαρακτηρίζει το κάθε πίνακα;
    Εάν θέλατε να είστε σε κάποιο τραπέζι από τα παραπάνω, ποιο θα επιλέγατε και γιατί;
    Πώς θα ήταν το δικό σας σαρακοστιανό τραπέζι;


    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Α. Στερεώνω ένα χαρτί του μέτρου σε κάποιο τοίχο ή στο πάτωμα και ζητάω να ζωγραφίσουν ένα δικό τους τοπίο, στο οποίο θα απεικονίζεται η Καθαρά Δευτέρα και το δικό τους σαρακοστιανό τραπέζι. Αφήνω τα παιδιά να ζωγραφίσουν όπως εκείνα το φαντάζονται και να δημιουργήσουν τη δική τους ατμόσφαιρα.


    Β. Στον πίνακα υπάρχουν κάποια στοιχεία που φανερώνουν ότι στο τραπέζι υπάρχει κάποιο ηλικιωμένο άτομο.
    Ποια είναι αυτά τα στοιχεία και ποιος φαντάζεστε ότι ''κρύβεται'' πίσω από αυτά.
    Φτιάχνουμε ένα τραπέζι στη τάξη μας και το κάθε παιδί παίρνει το ρόλο του ηλικιωμένου ατόμου( κάθεται όπως θέλει, χρησιμοποιεί τα αντικείμενα όπως θέλει, μας μιλάει για το σαρακοστιανό τραπέζι που έστησε).
    Μπορούμε να φωτογραφήσουμε τα παιδιά, να καταγράψουμε τις αφηγήσεις τους και να δημιουργήσουμε ένα album, με όλο το υλικό και να δώσουμε έναν δικό μας τίτλο.

    Γ. Συζητάμε για τα πιο γνωστά έθιμα της Κ.Δευτέρας όπως τα κούλουμα, το πέταγμα του χαρταετού.
    Ψάχνουμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις περιοχές της Ελλάδας που τηρούν μέχρι και σήμερα όλα τα έθιμα.
    Συγκεντρώνουμε τις πληροφορίες, φωτογραφικό υλικό από τα έθιμα του τόπου μας και στο τέλος μπορούμε να δημιουργήσουμε μία παραδοσιακή γωνιά στη τάξη μας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου