Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Ο ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ!!!!



ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ


Α. Παρουσιάζουμε στα παιδιά το εξώφυλλο του παραμυθιού,χωρίς να φαίνεται ο τίτλος του.
Στη συνέχεια ζητάμε να σχολιάσουν τι βλέπουν και τους ενθαρρύνουμε να μαντέψουν το περιεχόμενο του. Σε ένα χαρτί του μέτρου γράφουμε τις ιστορίες που μας αφηγήθηκαν τα παιδιά και τις διαβάζουμε δυνατά. Διαβάζουμε το παραμύθι στην ομάδα μας,χωρίς να δείξουμε την εικονογράφηση του.

Β. Μοιράζουμε έγχρωμα φωτοαντίγραφα των εικόνων του παραμυθιού και αφήνουμε τα παιδιά να βρουν ποιο είναι το βασικό πρόσωπο και ποια τα δευτερεύοντα, τον τόπο δράσης και τις περιπέτειες του ήρωα. Ποιο ήταν το βασικό κατόρθωμα που ήθελε να πετύχει ο κεντρικός μας ήρωας. 

Γ. Τοποθετούμε στο κέντρο του κύκλου ένα χαρτόνι του μέτρου και τον κεντρικό ήρωα μας. Συζητάμε με τα παιδιά για τα βασικά χαρακτηριστικά του και τις επιθυμίες του. Τι μας προκάλεσε η ανάγνωση του παραμυθιού, τι νιώσαμε, τι σκεφτήκαμε, τι κοινό διακρίναμε με τα δικά μας θέλω και τις δικές μας επιθυμίες. Γύρω από τον ήρωα το κάθε παιδί ζωγραφίζει κάτι που θέλει να δώσει στον πιγκουίνο μας και αιτιολογεί την επιλογή του αυτή.

Δ. Συζητάμε με τα παιδιά για τους βασικούς ήρωες της ιστορίας και τους ενθαρρύνουμε να "μπουν" μέσα στην ιστορία και να επιλέξουν ποιος θα ήθελαν να είναι και τι θα έκαναν αυτοί ως βασικοί ήρωες της ιστορίας. Γράφουμε τις μικρές ιστορίες και αφού τις διαβάσουμε δυνατά στη τάξη, τις εικονογραφούμε.

Ε. Ζωγραφίζουμε τον αγαπημένο μας ήρωα, έτσι όπως τον φανταζόμαστε και του δίνουμε ένα δικό μας όνομα. Βάζουμε μουσική και τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Μπορεί ο καθένας να μας συστήσει τον ήρωα του και πως αυτός τον φαντάζεται. 

ή  μπορούμε να ανακατέψουμε τις ζωγραφιές και το κάθε παιδί να πάρει τη ζωγραφιά κάποιου άλλου παιδιού, να μας τη περιγράψει και στη συνέχεια να μαντέψει ποιος είναι ο δημιουργός της ζωγραφιάς. 

ΣΤ. Βάζουμε μουσική που να μας παραπέμπει στους πόλους και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πάρουν το ρόλο του πιγκουίνου και των άλλων ζώων της ιστορίας όπως: η φώκια, οι γλάροι.
Κινούμαστε σαν να είμαστε μικρά πιγκουινάκια, σαν να είμαστε οι γλάροι που πετούν πάνω από τους πόλους ή η φώκια που πηδάει μέσα στο νερό.Ξαπλώνουμε και χαλαρώνουμε στους πάγους, χορεύουμε μεταξύ μας,αγκαλιαζόμαστε, "πετάμε" ψηλά, τραγουδάμε και οτιδήποτε άλλο θέλουμε να κάνουμε μαζί με τα παιδιά.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου